Sneller zekerheid over je hart.

€ 7.140 opgehaald

van totaal € 50.000 (14%)
€ 3.570 dankzij Donaties € 3.570 dankzij Hartstichting Verdubbelaar
Doneren kan nog

Als artsen en patiënten meer gebruikmaken van beschikbare technieken, zoals apps, kunnen artsen eerder ingrijpen bij levensbedreigende situaties. Het zou bovendien veel angst en onzekerheid voorkomen bij patiënten, zoals Dayenne Zwaagman, geboren met een hartafwijking.

Schuuring: ‘Er is technisch al heel veel mogelijk om de zorg te verbeteren. Patiënten kunnen bijvoorbeeld hun hartslag en bloeddruk thuis meten en naar hun arts doorsturen om te beoordelen. Ook voor betere communicatie tussen zorgverleners en patiënten zijn al allerlei websites en apps beschikbaar.’

‘Maar ziekenhuizen zijn er nog niet voor ingericht, dus deze ‘e-health’ wordt nog veel te weinig gebruikt. Doodzonde, want met dit soort technieken kunnen we hartklachten in een veel eerder stadium opsporen, en ze met relatief eenvoudige middelen bestrijden. Zo voorkomen we verdere schade aan het hart én besparen we veel patiënten een vervelende ziekenhuisopname.’

Zorg beter organiseren

‘Ik wil samen met patiënten, artsen en technici onderzoeken hoe we de techniek en de zorg beter op elkaar kunnen laten aansluiten. Ik wil de nodige veranderingen doorvoeren op onze afdeling voor volwassenen met een aangeboren hartafwijking. Daarna kunnen andere afdelingen volgen.’

Bang tijdens ritmestoornis

Zwaagman: ‘Als ik word overvallen door een hartritmestoornis, staat mijn leven letterlijk even stil. Ik lig dan op de bank en weet niet of de situatie levensbedreigend is. Het zou heel fijn zijn als ik op zo’n moment direct een meting kan doen en kan doorsturen naar mijn cardioloog.’

‘Ik verwacht dat ook de controles door al mijn verschillende zorgverleners veel beter verlopen, als we meer gebruikmaken van nieuwe technologieën. Nu moet ik vaak apart naar het ziekenhuis voor een afspraak met bijvoorbeeld de cardioloog, chirurg of verpleegkundige.‘

Meer regie voor de patiënt

Schuuring: ‘Het doel is dat patiënten meer regie krijgen, en dat de zorg wordt verleend op het moment dat de patiënt daar behoefte aan heeft.’

‘Patiënten willen het graag, de zorgverleners op de afdeling staan erachter en de techniek is beschikbaar. Alleen het geld om het te organiseren ontbreekt nog. Daarvoor vraag ik nu bijdragen van iedereen die iets kan missen!’

Team Crowdfunding

crowdfunding@hartstichting.nl

Kies een bedrag

Persoonlijk digitaal bedankje

Bij een donatie van €15 krijg je een persoonlijke bedank-vlog van Mark.

Exclusieve Snapchat-dag

Bij een donatie van €15 kun je Mark een dag lang volgen via Snapchat in zijn dagelijkse werkzaamheden. Altijd al benieuwd hoe het leven van een arts er uit ziet? Overweeg je als scholier geneeskunde te gaan studeren en wil je wel eens weten hoe je toekomst zal zijn?

Mark als DJ

Bij een donatie van €25 kun je aanwezig zijn bij een optreden van Mark als DJ.

De favoriete wijn van Mark

Bij een donatie van €40 krijg je de twee favoriete flessen witte en rode wijn van Mark toegestuurd.

Wielrennen met Dayenne

Bij een donatie van €50 kun je een uur wielrennen met Dayenne. Je kunt met haar in gesprek over de problemen die je als patiënt tegenkomt bij het wielrennen, of juist over het plezier wat je uit fietsen haalt. Thema's die ze ook in haar blogs voor Pedala bespreekt.

1 donateur

Exclusief avondcollege

Bij een donatie van €50 krijg je toegang tot een exclusief avondcollege door het onderzoeksteam van Mark.

1 donateur Nog 49 beschikbaar

Reanimatiecursus

Bij een donatie van €75 krijg je een reanimatiecursus in het AMC door een gecertificeerde trainer. Leer levens redden!

Shakespeare-première

Bij een donatie van €150 krijg je twee exclusieve kaarten voor de première van ‘Het verzamelde werk van William Shakespeare’ op woensdag 6 september in de Koninklijke Schouwburg te Den Haag. Je krijgt tevens een rondleiding door dit prachtige gebouw.

1 donateur Niet meer beschikbaar

Je eigen echocardiogram

Bij een donatie van €500 maakt topcardioloog dr. Bouma een echocardiogram van je hart en geeft hij uitleg over wat er te zien is.

Nog 10 beschikbaar

Mini college op het water

Bij een donatie van 650 mag je 1.5 uur met schipper Mark op een traditionele oud-Hollandse sloep door de Amsterdamse grachten varen, met maximaal 15 personen. Ondertussen vertelt hij over zijn onderzoek.

1 donateur Nog 1 beschikbaar

Uitgebreide lezing op het water

Bij een donatie van 1000 mag je 3 uur met schipper Mark op een traditionele oud-Hollandse sloep door de Amsterdamse grachten varen, met maximaal 20 personen. Ondertussen vertelt hij over zijn onderzoek.

Nog 3 beschikbaar

Logo

Voor een donatie van €2000 krijg je een vermelding op deze pagina als sponsor, inclusief logo.

Logo + lezing op locatie

Voor een donatie van €5000 krijg je een vermelding op deze pagina als sponsor, inclusief logo. Daarnaast komt Mark voor een lezing naar je locatie.

Logo, lezing + kick-off symposium

Voor een donatie van €10.000 krijg je een vermelding op deze pagina als sponsor, inclusief logo, komt Mark voor een lezing naar je locatie en krijg je een rol op het kick-off symposium.

Nog 2 beschikbaar